środa, 13 marca 2013

HP Z



Z ogromną siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez czarodzieja kierunku.
Ascendio
Wymowa: -Ascendjo-.
OpisDostępność: wszyscy


Z ROZDZKI WYPLYWA WODA
AQUA ERUCTO


z różdżki wystrzeliwuje mały płomień. Innym zaklęciem podpalającym jest Incendio.

Lacarnam Inflamarae



za jego pomocą przeniesiemy przedmioty z jednego miejsca na drugie

Mobilarbus



zabezpieczenia przedmiotu przed zgubieniem, bądź skradzeniem
Signum clamavi
Wymowa: -Signum klamawi-
Opis: Wystarczy dotknąć końcem różdżki przedmiot, który chcemy zaczarować. Można zaczarować tylko jeden przedmiot na raz! Kiedy użyje się tego zaklęcia na innym przedmiocie, automatycznie odczarowuje się pierwszy. Signum clamavi jest rodzajem. Kiedy zaczarowany przedmiot zostanie skradziony / zgubi się, wystarczy po raz kolejny wypowiedzieć zaklęcie. Z przedmiotu zacznie wydobywać się głośny, piskliwy głos, który oznajmi wszystkim w koło gdzie i do kogo dany przedmiot należy. Działa do dotknięcia przedmiotu przez właściciela.
Dostępność: wszyscy



nieumarłych (np zombie, kosciotrupy, duchy) Działa tylko na jednego nieumarłego na raz. Mag wypowiada formułkę i celuje palcem w co chce trafić.
Holly cross Zabija




zabija przeciwnika i ich duszę
avada kedavra maxima morfeusza doblus


ZACIERA INNE ZAKLECIA
Finitio




zaciera ślady na ziemi
OBLITERATION


zaczarowane skarby mnożą się za dotknięciem, lecz kopie są bezwartościowe
Gemino i Flagrante -




zaczarowaniu zamka na hasło, które należy podawać przy każdorazowej chęci wejścia do danego pomieszczenia.
Vinstando
Wymowa: - Winstando -



zadaje przeciętny atak ofierze
Jinx



Zadaje rany cięte ofierze, która dotknie osobę ,która wypowiedziała zaklęcie
Vulunus
Wymowa;wolunus







zadaje uszkodzenie psychiczno duchwe
Elmedia Lance



ZAWAL
Infarctus cordis


ZAKĘCIE LINY
retinaculum



Zaklęcie Brzytwy
Rexia,
Wymowa: Rexia, akcentujemy 'ar'
Ruch różdżką: zamach zza pleców i wycelowanie w przedmiot lub grupę małych elementów.
Opis: Sprawia, że dowolny przedmiot staje się bardzo ostry, niczym brzytwa.
Działa na wszystko, od źdźbła trawy po spadające kamienie...
Dostępność: uczniowie od IV roku




zaklecie "cuchące"
Enerate


Zaklecie działające z dużym bólem na pająki
Arania Exumei


ZAKLECIE FIDELIUSA - zaklecie, dzieki ktoremu osoba chroni tajemnice powierzona jej przez drugiego czlowieka. Tak dlugo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawic, nikt tego sekretu nie pozna


Zaklęcie Marionetki- pod względem działania identyczne do Zaklęcia Niewybaczalnego Imperius, tak samo jak ono pozwala sterować daną osobą na każdy możliwy sposób. Różnica polega na tym, że czas trwania zaklęcia jest ograniczony, mianowicie- osiem godzin. Po tym czasie zaklęcie przestaje działać i pojawia się pewnego rodzaju blokada, która uniemożliwia ponowne rzucenie uroku przez jedną dobę. Osoba, która była pod władaniem zaklęcia ma lukę w pamięci z całego tego czasu.
Samo zaklęcie brzmi 'ordinatur', co po łacinie oznacza władzę, panowanie nad czymś lum nad kimś. Można rzucać je werbalnie i niewerbalnie, ale tylko różdżkowo. Pojawia się wtedy jasnozielony promień, który jakby wsiąka w ofiarę zaklęcia. Przeciwzaklęciem jest proste 'stop ordinatur'.
Geneza nie jest bliżej znana, ale pierwsze zapiski dotyczące Zaklęcia Marionetek pochodzą z II w.p.n.e z Wielkiej Księgi Magii, którą znaleziono w podziemiach chinskiego pałacu, będącego prawdopodobnie siedzibą chińskiego maga, Wyang Chu-Go.

Zaklęcie nastrojowe - Inkantacja: Vultus Tempero.  Zaklęcie do rozpoznawania nastroju osoby, na której został rzucony czar.  "Vultus" oznacza słowo "nastrój", a "Tempero", "humor". Działanie zaklęcia rzucone na jakąkolwiek osobę, pokazuje w jakim jest nastroju. Osoba na którą rzucamy czar, powinna nie pokazywać swoich emocji, na przykład: nie śmiać się, nie płakać. Gdy zaklęcie zostanie rzucone, twarz danej osoby, powinna być zniekształcona. Później widzimy jak osoba, gdy np.: jest w dobrym nastroju uśmiecha się. To co dzieje się z twarzą, widzi tylko rzucający zaklęcie. Podczas rzucania czaru nie powinien pojawić się żaden błysk, tylko kolorowe iskierki. Jeżeli pojawi się płomień, znaczy, że źle wymówiliśmy inkantację, a różdżka osiągnie 100 stopni Celsjusza. Po pięciu minutach można ją śmiało dotykać.


Zaklęcie niezgody, wymawiamy Discordia (łac. niezgoda). jeżeli rzuci się ten urok na dwie osoby lub więcej, które łączy jakaś szczególna więź, zostanie ona zerwana. pomiędzy tymi osobami już nigdy nie będzie przyjaźni ani zgody. podczas wymawiania akcent powinien padać na pierwszą sylabę (DIScordia). podczas rzucania zaklęcia oczyszczamy umysł, mając przed oczami cel, różdżką kierujemy na obiekt, potem wierzchołek różdżki opuszczamy w dół i wykonujemy powolny ruch wahadłowy, wypowiadając zaklęcie. jedynym antidotum na Zaklęcie niezgody jest Eliksir pokoju.


ZAKLECIE NIEWIDOCZNOSCI
Colinog Trebanage




ZAKLECIE ODSYLAJACE
ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do zaklecia przywolujacego; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka




zaklecie odwołujące
DICCIO



Zaklęcie Pięści - inkantacja: Colaphus; zaklęcie sprawie, iż  miejsce nim trafione sprawia odczucie trafionego pięścią przeciwnika o przeciętnej tężyźnie fizycznej. Oczywiście siła może ulegać zmianie, w zależności, jak bardzo nam zależy na bólu osoby stojącej naprzeciw nas. Ruch różdżką wygląda jak wyrzut ramienia do przodu, zakończony gwałtownym ruchem nadgarstkiem w połączeniu ze smagnięciem różdżką w dół. Można je stosować zarówno werbalnie i niewerbalnie, powinno zostać rozpoznane po silnie iskrzącym czerwonym promieniu zaklęcia.




zaklecie pozwalajace unosic w powietrzu różne przedmioty.
WINGARDIUM LEVIOSA



Zaklęcie Rozgrzewające- inkantacja: Riscaldare (wł. ogrzewać, rozgrzewać). Jest to zaklęcie z rodzaju zaklęć użytkowych, prostych do wykonania i przydatnych. Ruch różdżką jest najprostszy. obrysowujemy kontur osoby lub rzeczy na którą chcemy rzucić zaklęcie końcem różdżki i wymawiamy inkantację. Jest to jeden z powodów, dla których ciężko rzucić zaklęcie na siebie samego. Blask towarzyszący zaklęciu, jest przeważnie pomarańczowawy, jednak głównie zależy od temperatury, o jakiej pomyślimy, nie może być jednak ona niższa, niż temperatura otoczenia. Trwa od dwóch do trzech godzin, w zależności od mocy rzucającego zaklęcie, jego umiejętności i warunków otoczenia: podczas dreszczu ciepło wytraca się szybciej.




ZAKLECIE STALEGO PRZYLEGANIA
ZAKLECIE STALEGO PRZYLEGANIA


Zaklęcie Upadłego Anioła - inkantacja: Angelo Ali (wł. anielskie skrzydła). Zaklęcie niezwykle skomplikowane i trudne do wykonania. Najczęściej poznają je czarodzieje, którzy ukończyli szkołę, w nielicznych przypadkach dają sobie z nim radę uczniowie siódmego roku. Osobie, w którą wyceluje się różdżką, po wymówieniu inkantacji wyrastają skrzydła, najczęściej o czarnym umaszczeniu. Wyjątki są wyjątkowo nieliczne, tak, że nie warto o nich wspominać. Ruch różdżką przypomina zarys płomienia: spekuluje się na temat tego, iż jest to wynik zaznajomienia się twórcy zaklęcia ze źródłosłowem słowa Lucyfer. „Niosący światłość” często może kojarzyć się w pewien sposób z ogniem, stąd ten ruch. Skrzydła na plecach zostają do momentu wypowiedzenia przeciwzaklęcia „Finite”. Promień przybiera barwę śnieżnobiałą, wręcz opalizującą.




Zaklęcie Pamięci Języków inaczej znane Zaklęciem Wieży Babel
Formuła: Verbum. Memoria. Flamma. Sermo peregrinus verbomeflamma.
Zaklęcie należy wymawiać głośno i wyraźnie, zaznaczając kolejno każdą sylabę długiej formuły. Przy słowie verbum należy dotknąć różdżką swoich ust, przy słowie memoria skroni, przy słowie flamma zatoczyć różdżką krąg nad głową. Kolejne słowa inkantacji należy wymawiać dotykając końcem różdżki podręczników i słowników do nauki języka, który chce się opanować.
Zaklęcie to pozwala na natychmiastowe przyswojenie sobie całej wiedzy zawartej w słownikach i księgach o danym języku, które zebrało się i których dotknęło się różdżką podczas wypowiadania zaklęcia. Przez około osiemnaście godzin po wypowiedzeniu zaklęcia towarzyszy nam ogromny ból głowy, którego jednak nie można stłumić żadnymi lekami, gdyż może to zakończyć się śpiączką. Po upływie danego czasu ból ustępuje, a wiedza zostaje usystematyzowana i możemy już z niej korzystać. Zaklęcie to jest jednak zakazane, ponieważ w wielu przypadkach po kilku tygodniach od użycia zaklęcia pojawiają się luki w pamięci osoby, która użyła to zaklęcie, osoba taka zapomina swoich danych, zapomina o ważnych faktach ze swojego życia. Nie jest to jednak regułą i istnieje pewna grupa czarodziejów, która wykorzystała to zaklęcie i mimo upływu lat czuje się dobrze, wciąż ów język znając. Nie znalazł się jednak żaden chętny do wykorzystania tego zaklęcia więcej niż jeden raz.




ZAKLĘCIA ANTYMUGOLSKIE - sprawiają, że mugole nie zbliżają się do danego miejsca, np. Hogwart'u. Wywołują u mugola wrażenie, że zapomnieli o czymś bardzo ważnym i muszą zawrócić. W przypadku Hogwrtu widzą po prostu tabliczkę przy ruinach "Wstęp wzbroniony". Użyte równiez podczas Mistrzostw Świata w Quidditch'u.
ZAKLĘCIA ZWODZĄCE - zniekształcają one obraz przedmiotu lub zwierzęcia. Posiadacze magicznych stworzeń takich jak pegazy i hipogryfy muszą je codziennie rzucać na swoich pupilków, aby nie zostały zauważone przez mugoli.
ZAKLĘCIE FIDELIUSA - przy jego pomocy możemy zdeponować jakąś tajemnicę w duszy żywego człowieka - Strażnika Tajemnicy.
ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - przeciwnieństwo zaklęcia przywołującego. Sprawia, że wskazany przedmiot zostanie odesłane na wskazane przez nas miejsce.
ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - powoduje unoszenie się przedmiotów i osób w powietrzu. Użyte przez Zgredka w domu Dursleyów.
ZAKLĘCIE ZAMRAŻAJĄCE - użyte przez Hermionę na chochlikach podczas lekcji z Lockhartem. Powoduje, że wskazany obiekt nieruchomieje.
ZAKLĘCIE ZAMROŻENIA OGNIA - używane w średniowieczu przez czarownice palone na stosie, powodowało, że ogień zamiast parzyć łaskotał.
ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - uzyte przez Hagrida na dyniach, aby urosły do dość sporych rozmiarów. Powoduje ono szybki wzrost roślin.




ZAKLĘCIA ANTYMUGOLSKIE - sprawiają, że mugole nie zbliżają się do danego miejsca, np. Hogwart'u. Wywołują u mugola wrażenie, że zapomnieli o czymś bardzo ważnym i muszą zawrócić. W przypadku Hogwrtu widzą po prostu tabliczkę przy ruinach "Wstęp wzbroniony". Użyte równiez podczas Mistrzostw Świata w Quidditch'u. CO 105, 178




Zaklęcie  możecie latać jak ptaki
Fiksusus Latanusus


ZAKLĘCIA NIEWERBALNE - zaklęcia, których używa się bez wypowiadania na głos ich formuł. Nie ostrzega się przeciwnika jakiego rodzaju magii chce się użyć, co daje ułamek sekundy przewagi .




Zaklęcia obronne
Salvio hexia, Protego totalum, Repello mugoletum, Cave inimicum - zaklęcia te miały powiadamiać o czyjejś obecności w okolicy, a także sprawiać, aby ta osoba/te osoby nie widziały ani nie słyszały ukrywających się




zaklęcia pomocne (stosowane w
Zielarstwie, działające na rośliny); Aintigumenta
Aintigumenta Rośliny, np




zaklęcia te miały powiadamiać o czyjejś obecności w okolicy, a także sprawiać, aby ta
Salvio hexia, Protego totalum, Repello mugoletum, Cave inimicum



ZAKLĘCIA ZWODZĄCE - zniekształcają one obraz przedmiotu lub zwierzęcia. Posiadacze magicznych stworzeń takich jak pegazy i hipogryfy muszą je codziennie rzucać na swoich pupilków, aby nie zostały zauważone przez mugoli.


Zaklęcia żarłoczności
Magxis
Wymowa: Celując w korzenie roślin, należy wycelować różdżką i wypowiedzieć zaklęcie, po którym koniec różdżki powinien rozbłysnąć zielonym światłem.
Opis:. Przypomina odrobinę zaklęcie przyspieszonego wzrostu, jednak dotyczy głównie botaniki. Polega ono na wzmożonym przyswajaniu składników mineralnych i wzroście znacznie ponad naturalne rozmiary.
Dostępność: uczniowie od V roku



Zaklecie poplatania nog
plectere crus”



Zaklęcie Anestezji  - inkantacja: Anaisthesis (gr. An -  bez; + -aisthesis - zmysł) zaklęcie z dziedziny zaklęć leczniczych. Przybiera kolor jasnozielonego promienia, tylko nieco jaśniejszego od Avady, co bywało przyczyną wielu pomyłek: ludzie je rzucający byli brani za zdrajców i morderców. Wyraźna różnica jest po trafieniu. Zaklęcie na początku otacza ciało trafionego aurą, później do niego wnika. Jest to najsilniejsze zaklęcie znieczulające znane społeczności czarodziejskiej. Łagodnie przeprowadza trafionego do stanu, w którym receptory bólowe zostają wyłączone. Wykonywany przy tym ruch różdżką to zarysowanie okręgu i strzepnięcie w kierunku celu.



Zaklęcie anty-deportacyjne. Uniemożliwia teleportowanie się
Decersus
Wymowa i ruchy różdżką: Celując w wybraną osobę lub wykonując obroty wkoło obiektu, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę, czego efektem jest aura niebieskiego światła, roztaczająca się początkowo wkoło obszaru objętego anty-deportacją.
Opis. Zaklęcie można rzucić na określoną przestrzeń lub na konkretną osobę.
Dostępność: dorośli



Zaklęcie Aquafeliss (Aqua „ woda”, „Feliss” nazwisko twórcy)
Inkantacja: Gelidae (łac. lodowata woda)
Historia: Odkryte w starym podręczniki Magii Domowej. Wykorzystywane popularnie w okresie zimowym, kiedy ze stworzonej w ten sposób wody bardzo łatwo utworzyć sztuczne lodowisko. Ponadto podczas pojedynków w połączeniu z Fluvius, gdy stworzona w ten woda jest przewodnikiem dla impulsu.
Sposób rzucenia: Woda przywoływana jest podczas wykonywania krańcem różdżki obrotów w ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Zaklęcie nie wykazuje efektów świetlnych ani dźwiękowych. O tym, że zostało rzucone informuje pojawiająca się woda.  



ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego.




Zaklęcie Brzytwy
Rexia,
Wymowa: Rexia, akcentujemy 'ar'
Ruch różdżką: zamach zza pleców i wycelowanie w przedmiot lub grupę małych elementów.
Opis: Sprawia, że dowolny przedmiot staje się bardzo ostry, niczym brzytwa.
Działa na wszystko, od źdźbła trawy po spadające kamienie...
Dostępność: uczniowie od IV roku




ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów.




Zaklęcie Cerberusa
Wymowa; Zaklęcie tylko niewerbalne
Opis; Zaklęcie powodujące puchnięcie kości ofiary
Obrona; brak. Skutki leczy się za pomocą run bądź silnego eliksiru Neutrum



Zaklęcie Chłoszczące
Verbantio. Tworzy na ciele ofiary rany jak po uderzeniu batem. Tak samo jak przed Zaklęciem Noży, nie chroni przed nim żadna powszechnie znana Tarcza. Oba zaklęcia należą do białych zaklęć torturujących, używanych przez ministerstwo





zaklęcie cofające wcześniej rzucony urok, powodujące wstrzymanie jego działania
FINITE INCANTATEM



zaklęcie czyszczące - usuwa różne substancje np. kurz, krew
Tergeo



Zaklęcie czyszczące
Skurge- Zaklęcie czyszczące - usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę




Zaklęcie czyszczące, powodujące znikanie
Evanesco




Zaklecie dzieki jemu jest możliwe odtworzenie ostatniego zaklecia
Priori Incantatem - pokazuje ostatnie zaklecie  (i jego przedmiot) rozdzki, w strone ktorej zostalo wypowiedziane




Zaklęcie Feliss
Inkantacja: Fluvius (łac. nurt wody, strumienia)
Historia: Zaklęcie odkryte w starym podręczniki Magii Domowej. To jego odkrycie podważyło teorie, że twórcą zawartych w podręczniku zaklęć była jedna i ta sama osoba - Henryk z Vussox, ponieważ poniżej opisu jego działania odkryto podpis: Acymusa Feliss. Zaklęcie może być użyte jako niewerbalne. Wykorzystywane w wielu dziedzinach m.in. w pojedynkach w połączeniu z zaklęciem Gelidae wtedy tworzy impuls elektryczny rażący przeciwnika. Jego zastosowanie jest jednak uniwersalne, gdyż sposób wykorzystania elektronu również jest uniwersalny.
Sposób rzucenia: Skierować różdżkę w wybranym kierunku a następnie wyrysować jej krańcem kształt literki F. W połączeniu z inkantacją z różdżki wystrzeli jasnożółte światło, dają bardzo delikatny poblask.





ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji .

zaklęcie kameleona
Chamaeleonisum



ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia



Zaklecie kończące
Finie


Zaklęcie kończące czyiś "absurd
Absurda Finis
Wymowa: -Absurda Finis-
Opis: ", wymaga się trzykrotnego zamachnięcia i dokładnego wymierzenia różdżki w stronę celu, wylatuje wtedy z grube, białe pasy niczym z zakładu psychiatrycznego i obwiązują swój cel. Nie chodzi tu o spętanie a raczej sposób w jaki reaguje rzecz na którą zostało rzucone zaklęcie, uspokaja się ona wtedy i staje się potulniejsza.
Dostępność: dorośli




zaklęcie lecznicze
MIRSSJOU





zaklęcie lewitacji
Elevatio. Od Wingardium Leviosa różni się tym, że unosi ciało człowieka, który rzucił to zaklęcie, na kilkadziesiąt (do stu pięćdziesięciu) centymetrów nad powierzchnię (można stosować nad wodą). Zaklęcie w pełni legalne. Podczas wymawiania akcent powinien przypaść na ostatnią sylabę. Ruch różdżką należy wykonać szybko i skończyć w momencie skończenia wymawiania zaklęcia. Powinien wyglądać mniej więcej tak [zdjęcie]. Nie wywołuje żadnych skutków ubocznych. Można stosować tylko na sobie. Do tej pory bardzo popularne wśród mnichów, którzy rzucają je podczas medytacji. Może być stosowane niewerbalnie i bezróżdżkowo.




Zaklęcie Lustra*
Spekulum
Wymowa: Spekulum z naciskiem na ku.
Ruch różdżką: Klasyczne ''Obrót i trach''
Opis: Po trafieniu nim osoby, wykonuje ona dokładnie te same ruchy i czary co postać rzucającego. Zaklęcie można wykorzystać na wiele sposobów, choć wymaga ono finezji - jeśli dobrze nie przemyślisz sytuacji, nie będziesz mógł zrobić krzywdy drugiej osobie, bo ona także zrobi krzywdę tobie. Czas trwania zaklęcia to kilka minut.
*Z powodzeniem może być wykorzystywane jako zaklęcie defensywne.
Dostępność: dorośli



ZAKLĘCIE LUSTRAZNE
SPECULUM MAGICUS



Zaklęcie łamania przestrzeni
Spatium
Wymowa: -Spatium-
Opis: Zaklęcie łamania przestrzeni. Działa choćby w przypadku pokoju życzeń
Dostępność: dorośli




zaklęcie maskujące,
Cameleo


Zaklęcie Mgły
nebularum.  - wymowa: nebularum. Pochodzi od łacińskiego słowa nebula - mgła. Wymawiając owe zaklęcie należy nadgarstkiem wykonać znak nieskończoności wpisany w okrąg. Zaklęcie powoduje pojawienie się białej gęstej mgły na przestrzeni kilometra kwadratowego. Co ciekawe - owa mgła przemieszcza się razem z osobą, która rzuciła zaklęcie. Nie ma przeciwzaklęcia - mgła znika sama po około godzinie.




zaklęcie naprawiające stłuczone okulary
OCULUS REPARE




Zaklęcie nastrojowe
Vultus Tempero  - Inkantacja: Vultus Tempero.  Zaklęcie do rozpoznawania nastroju osoby, na której został rzucony czar.  "Vultus" oznacza słowo "nastrój", a "Tempero", "humor". Działanie zaklęcia rzucone na jakąkolwiek osobę, pokazuje w jakim jest nastroju. Osoba na którą rzucamy czar, powinna nie pokazywać swoich emocji, na przykład: nie śmiać się, nie płakać. Gdy zaklęcie zostanie rzucone, twarz danej osoby, powinna być zniekształcona. Później widzimy jak osoba, gdy np.: jest w dobrym nastroju uśmiecha się. To co dzieje się z twarzą, widzi tylko rzucający zaklęcie. Podczas rzucania czaru nie powinien pojawić się żaden błysk, tylko kolorowe iskierki. Jeżeli pojawi się płomień, znaczy, że źle wymówiliśmy inkantację, a różdżka osiągnie 100 stopni Celsjusza. Po pięciu minutach można ją śmiało dotykać.



ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł.



zaklęcie nieprzenikalności
Impasibilitis



Zaklęcie niezgody
Discordia  , wymawiamy Discordia (łac. niezgoda). jeżeli rzuci się ten urok na dwie osoby lub więcej, które łączy jakaś szczególna więź, zostanie ona zerwana. pomiędzy tymi osobami już nigdy nie będzie przyjaźni ani zgody. podczas wymawiania akcent powinien padać na pierwszą sylabę (DIScordia). podczas rzucania zaklęcia oczyszczamy umysł, mając przed oczami cel, różdżką kierujemy na obiekt, potem wierzchołek różdżki opuszczamy w dół i wykonujemy powolny ruch wahadłowy, wypowiadając zaklęcie. jedynym antidotum na Zaklęcie niezgody jest Eliksir pokoju.



Zaklęcie Noży
Lammina -. Tworzy na ciele ofiary szereg cięż lub pchnięć nożem, zależnie od ruchu różdżką. Można się przed nim bronić jedynie unikiem, tarcze zwykle pękają pod jego naporem.




Zaklęcie o działaniu powiększającym
Augeo
Wymowa: - Auge -
Opis:. Pozwala powiększyć obiekt do dowolnych rozmiarów ograniczonych jedynie mocą i chęciami czarodzieja. Nie liczcie jednak na zamianę igły w Wieżę Eifla będąc uczniami... Odwraca też działanie zaklęć zmniejszających.
Dostępność: uczniowie od V roku




ZAKLĘCIE OCHRONE
MULFUATO



Zaklęcie Ochronne
Partis temporis

Partis Temporis




Zaklęcie odbijające
Reffelo
Wymowa: -Reffelo- (można swobodnie stosować niewerbalnie)
Opis: W przeciwieństwie do klasycznych zaklęć tarczy i blokad, jest to czar przeznaczony do szybkiej i profesjonalnej walki. W zamian za rezygnację z arealnej ochrony, rzucający zaklęcie wzmacnia tarczę jedynie przy samej różdżce, co pozwala przy odpowiednim jej ułożeniu swobodnie odbijać nawet ciężkie uroki i zaklęcia. Niestety nie trafienie w tor lotu zaklęcia przed którym rzucający chce się obronić, kończy się oberwaniem czarem z pełną mocą.
Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli



Zaklęcie odesłania
Novo Aperio
Wymowa: Wypowiadając formułę, należy dźgnąć powietrze różdżką, cały czas celując w obiekt.
Opis:. Podstawowe zaklęcie odczarowujące, pozwalające zdjąć słabe czary i uroki z przedmiotów. Efekt pomyślnie zdjętego czaru to chwilowe błękitne światło, emanujące z przedmiotu. Jeśli jednak rozbłysk będzie czerwony lub nie nastąpi wcale, oznacza to iż przedmiot nie dał się odczarować lub nie był zaczarowany.
Dostępność: dorośli





Zaklęcie odrzucające o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
Expulso- : NIE MOGĄ SIĘ RUSZAĆ




ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do ZAKLĘCIA PRZYWOŁUJĄCEGO; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka .




Zaklecie odwagi
DIVIDENDO.
dividendo (łac. dividendo - dzielny)
wymowa: di(iii)widendo; akcent na pierwszą sylabę.
Jest to zaklęcie odwagi, dodające pewności siebie. Jego pełne działanie dostrzegamy tylko wtedy, kiedy czarodziej, na którego rzucimy zaklęcie, ma do czynienia ze swoją najgorszą fobią. Stosować można tylko wtedy, kiedy jest ono naprawde konieczne. Inaczej skutek będzie odwrotny (patrz: ignavus).  Czas trwania to sześć do dwunastu godzin (w zależności od psychiki czarodzieja na którego się to zaklęcie rzuci). Można je zakończyć zaklęciem




Zaklęcie odwrotne do Guisto. Powoduje, że ofiara nie słyszy nic + nic nie widzi
Fallere
Wymowa;Falere



zaklęcie odwrotne do ZAKLĘCIA PRZYWOŁUJĄCEGO;
ANNOTATIO



zaklęcie ostrzegające
Denuntatis. Jest zaklęciem całkowicie legalnym. Podczas wymawiania akcent powinien przypaść na drugą sylabę od końca. Ruch różdżką należy wykonać od lewej do prawej. Ma być krótki i szybki. Nie wywołuje żadnych skutków ubocznych. Jego działanie polega na tym, że jeżeli ktoś zbliży się do miejsca, na które zostało rzucone zaklęcie, osoba, która je rzuciła zaczyna słyszeć ciche dzwoneczki, które stopniowo się nasilają, kiedy ktoś się coraz bardziej zbliża. Zdejmując zaklęcie należy powiedzieć Deirea. Przydatne podczas spotkań niezbyt legalnych ugrupowań, czy robienia czegoś, co niekoniecznie może się spodobać innym Może być stosowane niewerbalnie i bezróżdżkowo.



Zaklęcie owo powoduje krótkotrwałą (nie dłużej niż godzinną, chociaż i to jest skrajnym maksimum) utratę przytomności osoby, którą trafiło.
Amisso Conscientia
Wymowa: -Amisso Konscjentja-.
Opis: Dostępność: uczniowie od V roku, dorośli




Zaklęcie ożywiające,
Homo Proprius
Wymowa: Wywijając w powietrzu pojedynczą ósemkę zaczynając ją od góry, kręcąc odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, należy pomyśleć dokładnie co ma właściwie robić ów obiekt (np. chroń ucznia).
Opis: Zaklęcie ożywiające, pozwalające na swoiste "zaprogramowanie" zachowań wybranych przedmiotów (np. zbroi, czy posągu). Mimo iż materiał z którego są wykonane może nie być wystarczająco giętki, to jednak staje się elastyczny, nie tracąc nic z pozostałych cech. Zaklęcie przestaje działać w chwili gdy przedmiot zostaje zniszczony lub zaklęcie zostanie anulowane.





Zaklęcie Pamięci Języków inaczej znane Zaklęciem Wieży Babel
Formuła: Verbum. Memoria. Flamma. Sermo peregrinus verbomeflamma.
Zaklęcie należy wymawiać głośno i wyraźnie, zaznaczając kolejno każdą sylabę długiej formuły. Przy słowie verbum należy dotknąć różdżką swoich ust, przy słowie memoria skroni, przy słowie flamma zatoczyć różdżką krąg nad głową. Kolejne słowa inkantacji należy wymawiać dotykając końcem różdżki podręczników i słowników do nauki języka, który chce się opanować.
Zaklęcie to pozwala na natychmiastowe przyswojenie sobie całej wiedzy zawartej w słownikach i księgach o danym języku, które zebrało się i których dotknęło się różdżką podczas wypowiadania zaklęcia. Przez około osiemnaście godzin po wypowiedzeniu zaklęcia towarzyszy nam ogromny ból głowy, którego jednak nie można stłumić żadnymi lekami, gdyż może to zakończyć się śpiączką. Po upływie danego czasu ból ustępuje, a wiedza zostaje usystematyzowana i możemy już z niej korzystać. Zaklęcie to jest jednak zakazane, ponieważ w wielu przypadkach po kilku tygodniach od użycia zaklęcia pojawiają się luki w pamięci osoby, która użyła to zaklęcie, osoba taka zapomina swoich danych, zapomina o ważnych faktach ze swojego życia. Nie jest to jednak regułą i istnieje pewna grupa czarodziejów, która wykorzystała to zaklęcie i mimo upływu lat czuje się dobrze, wciąż ów język znając. Nie znalazł się jednak żaden chętny do wykorzystania tego zaklęcia więcej niż jeden raz.



Zaklęcie paraliżu.
paralisys”




zaklęcie parzące
Furnunculus



Zaklęcie Patronusa
Expecto Patronum jest zaklęciem obronnym, używanym do wyczarowania patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulamiWyczarowany patronus może także służyć jako kurier, gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość




Zaklęcie Pięści
Colaphus;  - inkantacja: Colaphus; zaklęcie sprawie, iż  miejsce nim trafione sprawia odczucie trafionego pięścią przeciwnika o przeciętnej tężyźnie fizycznej. Oczywiście siła może ulegać zmianie, w zależności, jak bardzo nam zależy na bólu osoby stojącej naprzeciw nas. Ruch różdżką wygląda jak wyrzut ramienia do przodu, zakończony gwałtownym ruchem nadgarstkiem w połączeniu ze smagnięciem różdżką w dół. Można je stosować zarówno werbalnie i niewerbalnie, powinno zostać rozpoznane po silnie iskrzącym czerwonym promieniu zaklęcia.

zaklęcie podgłaśniające głos
Sonorus


ZAKLĘCIE PODUSZKOWE - (nie wiem jak to jest przetłumaczone, w każdym razie jest w "Quidditch przez wieki") polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników Quidditcha to mężczyźni...





Zaklęcie pojedynkowe wyrzucające z różdżki ciemno zielonkawy dym zmierzający niczym pocisk w stronę oponenta. Nie jest to zaklęcie o rozbrajającym, czy ogłuszającym
Gelidum Spiritus
Wymowa: -Gelidum Spiritus-
Opis: Zaklęcie pojedynkowe wyrzucające z różdżki ciemno zielonkawy dym zmierzający niczym pocisk w stronę oponenta. Nie jest to zaklęcie o rozbrajającym, czy ogłuszającym. Gdy styka się z przeciwnikiem po prostu mrozi jego ciało sprawiając, że w pierwszym odruchu najczęściej kuli się z zimna, a ciało które przeszył duch pokrywa powłoka śniegu i lodu. Efekt trwa od kilku do nawet kilkunastu sekund, choć wszystko zależy oczywiście od siły rzucającego i tego jak poradzi sobie ofiara.
Dostępność: uczniowie od V roku




zaklęcie polegające na wyczarowaniu dziesiątek sztyletów lecących z końca różdżki w linii prostej w kierunku ułożenia różdżki.
Nullam Cultros
Wymowa: - Nullam Cultros - akcent pada na ''os''
Opis: Trudne Dostępność: dorośli




Zaklęcie poparzenia
Sentignis*
Wymowa i ruchy różdżką: Zaklęcie niewerbalne, wymagające jedynie wycelowania w dany obiekt i pomyślenia formuły.
Opis:. Osoba na które zostanie rzucone, czuje przez kilka sekund uczucie podobne do rzucenia w płomienie. Zaklęcie nie zostawia żadnych widocznych śladów, właśnie dlatego używa się go często jako tortury.
* Przy odrobinie finezji można użyć go również w walce.
Dostępność: dorośli




Zaklęcie „poplątanych nóg”
plectere crus”



Zaklecie porazenia
Offendo
Wymowa: -Offendo- Celując w przeciwnika, należy wyraźnie zaakcentować podwójne f
Opis: Zaklęcie porażenia. Każdy na kim zostanie użyte doznaje uczucia podobnego do porażenia prądem. Choć nie powoduje trwałego uszczerbku, to doskonale nadaje się do wyswobodzenia się lub zrobienia małego zamieszania.
Dostępność: wszyscy




Zaklęcie poszerzające
Plenus Aperito
Wymowa: -Plenus Aperito- Celując na obiekt, należy wyraźnie zaakcentować długie -i-
Opis: Zaklęcie poszerzające. Dzięki niemu można na chwilę zagiąć strukturę wąskich lub małych przejść, które rozszerzają się do rozmiarów, umożliwiających swobodne przejście. Idealne do wydostawania się z trudnych sytuacji. Należy jednak uważać, aby przypadkiem nie utknąć w takim przejściu lub nie zostać zmiażdżonym.
Dostępność: uczniowie od V roku





Zaklecie poparzenia
Plenus Aperito
Wymowa: -Plenus Aperito- Celując na obiekt, należy wyraźnie zaakcentować długie -i-
Opis: Zaklęcie poszerzające. Dzięki niemu można na chwilę zagiąć strukturę wąskich lub małych przejść, które rozszerzają się do rozmiarów, umożliwiających swobodne przejście. Idealne do wydostawania się z trudnych sytuacji. Należy jednak uważać, aby przypadkiem nie utknąć w takim przejściu lub nie zostać zmiażdżonym.
Dostępność: uczniowie od V roku



zaklęcie powiększające (energię)
ENGORGIO




Zaklęcie powodować ktoś całkowicie zamrażać. It seems there are several different spells that cause this same effect :)
Petrificus Totalis



zaklęcie powodujące dezorientację
Mimblewimble


Zaklęcie powodujące dysanimizacje
Torverto transmutative




Zaklęcie powodujące pojawienie się obiektu
Venioculus



Zaklęcie powodujące skrzywienie palcy u rąk i nóg, wygięcie ich w odwrotną stronę, co powoduje niesamowity ból
Sangaless
Wymowa; Sangales




zaklęcie powodujące szybki wzrost roślin
Herbivicus


zaklęcie powodujące zmianę nóg przeciwnika w galaretę
GELATUM PES 



Zaklęcie powodujące zniknięcie obiektu
Vadoculus




zaklęcie powoduje uduszenie się krwią przez ofiarę
dysponea cruor




zaklęcie powstrzymujące deszcz, wywołany innym zaklęciem.
METEOLOJINX RECANTO




ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442 (.




zaklęcie przywołujące
ACCIO



Zaklęcie przywołujące pomoc
Jasccow




zaklęcie przywracające normalny głos.Przeciwieństwo zaklęcia Sonorus
QUIETUS


zaklęcie redukujące, można nim usuwać niektóre obiekty, przedmioty.
REDUCTO


ZAKLĘCIE ROGLNOCE- ZNIEKSZTALCENIE TWARZY




zaklęcie rozbrajające
EXPELLIARMUS



Zaklęcie Rozgrzewające
Riscaldare  - inkantacja: Riscaldare (wł. ogrzewać, rozgrzewać). Jest to zaklęcie z rodzaju zaklęć użytkowych, prostych do wykonania i przydatnych. Ruch różdżką jest najprostszy. obrysowujemy kontur osoby lub rzeczy na którą chcemy rzucić zaklęcie końcem różdżki i wymawiamy inkantację. Jest to jeden z powodów, dla których ciężko rzucić zaklęcie na siebie samego. Blask towarzyszący zaklęciu, jest przeważnie pomarańczowawy, jednak głównie zależy od temperatury, o jakiej pomyślimy, nie może być jednak ona niższa, niż temperatura otoczenia. Trwa od dwóch do trzech godzin, w zależności od mocy rzucającego zaklęcie, jego umiejętności i warunków otoczenia: podczas dreszczu ciepło wytraca się szybciej.





Zaklęcie rozkładające
Dilato
Wymowa: Wypowiadając formułę, należy wyraźnie zaakcentować melodyjnie -a- i stuknąć w przedmiot.
Opis:. Pozwala na rozłożenie każdego przedmiotu i urządzenia, które nie zostało magicznie zabezpieczone. Im więcej części posiada przedmiot, tym więcej razy należy powtórzyć zaklęcie, prowadząc do rozkładu na coraz prostsze części. Sposobem na ponowne złożenie jest zaklęcie Reparo.
Dostępność: uczniowie od III roku




Zaklęcie Signuma
Wymowa; Zaklęcie tylko niewerbalne
Opis; Zaklęcie powodujące pojawienie się na ciele ognia, który parzy ofiarę, tak by powstał jeden specjalny wzór blizny.
Obrona;  Mocne zaklęcie Callavioro. Skutki leczy się runami bądź eliksirem Neutrum (łac.lek)




zaklęcie służące do przenoszenia różnych obiektów
Locomotor



zaklęcie służące do straszenia innych
Umbra


zaklęcie służące do zamiany danego obiektu w świstoklik




zaklęcie spełnia prawie wszystkie życzenia
Najwiekszonus marzeneniosus


Zaklęcie spętania
-Incursius-
Wymowa: -Incursius-
Opis: Wyczarowuje magiczne kajdany, które pozwalając spętać przeciwnika. Rzucający zaklęcie ma przy tym władzę nad kajdanami, mogąc oplatać przeciwnika w określony przez siebie sposób.
* Ma zastosowanie w ataku.
Dostępność: uczniowie od V roku




Zaklęcie stosowane głównie dla żartu, wywołuje obrazy potwornych mar i zjaw rodem z koszmarów.
Upiorogacek
Wymowa: Brak (zaklęcie całkowicie niewebralne).
Opis: Dostępność: uczniowie od V roku





zaklęcie stosowane po drętwocie lub innych zaklęciach
ENERVATE


ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - użył je Zgredek w HPiKT, przy okazji robiąc okropny bałagan w domu Dursley'ów; polega na lewitacji przedmiotów, coś jak WINGARDIUM LEVIOSA .




zaklęcie sztucznych ogni/fajerwerków
Colignis. Jedno z prostszych zaklęć, które bez zbędnego trudzenia się nad sekwencją ruchów nadgarstkiem może zadowolić nasze oko. Po wypowiedzeniu 'colignis' na niebie rozbłysną fajerwerki i będą towarzyszyć im ciche huki. Zaklęcie trwa około pięciu minut i można je powtarzać cały czas. Pożyteczne w noc witania Nowego Roku.
Pochodzi od dwóch łacińskich słów: color (kolor) i ignis (ogień).



zaklęcie tarczy, które odbija daną klątwę w tego, który ją rzucił
Protego


zaklęcie, które służy do teleportacji
VENINUM - ciekawe zaklęcie, które służy do teleportacji, np. "Veninum ulica Pokątna" przemieszcza nas na ulicę Pokątna. Rzucając zaklęcie trzeba trzymać różdżkę obiema rękami w górze nad głowa. "Veni" oznacza "przybyłem" z języka łacińskiego.




Zaklęcie to służy do oznaczania różnych obiektów ognistym, czerwonym krzyżem
Flagrate


Zaklęcie to zadaje ból

Tormenta

Wymowa: /Tormenta/



Zaklęcie to zapobiega wykrwawieniu i powstrzymuje dalsze uszkodzenia ciała
Aduro
Wymowa: Całkowicie niewerbalne, wyzwalane tylko pod wpływem zaklęcia otwierającego
Opis: Kładąc otwarte dłonie na ranie, czarodziej jest w stanie zamknąć ją natychmiast (poprzez kauteryzacje), choć wiąże się to z krótkotrwałym (czas gdy mag dotyka rany) bólem u „ofiary”. Zaklęcie to zapobiega wykrwawieniu i powstrzymuje dalsze uszkodzenia ciała, ale nie zwraca już utraconej energii życuowej.
Dostępność: dorośli (uczniowie Durmstrangu





Zaklęcie transmutacyjne
Inviperantes
Wymowa: Wykonując krótkie machnięcie po niewielkim łuku, należy wyraźnie wypowiedzieć formułę, wyobrażając sobie jak ów przedmiot ma po przemianie wyglądać.
Opis:, polegające na zmianie wszelkich długich, a jednocześnie dosyć cienkich obiektów w węże. To jakie osiągną rozmiary zależy od obiektu, natomiast precyzja wzorów na skórze i budowy pyska, zależy od dokładności wykonania zaklęcia.
Dostępność: uczniowie od V roku




Zaklęcie transmutacyjne, przemieniające żabę w kubek
Ranalanx
Wymowa i ruchy różdżką: Wykonując obrót w prawo różdżką nad żabą, wypowiedzieć formułę i stuknąć nią w płaza.



Zaklęcie transmutacyjne, zmieniające żółwia w szkatułkę na biżuterię
Testudarca
Wymowa i ruchy różdżką: Akcentując wyraźnie -arca- należy stuknąć różdżką w skorupę żółwia.
Opis: Zaklęcie transmutacyjne, zmieniające żółwia w szkatułkę na biżuterię.
Dostępność: uczniowie od V roku




ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, którym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12 .




zaklęcie tworzy potężnego węża z ognia
Firersneak




Zaklęcie uciszające
Silencio- Zaklęcie uciszające. Inaczej niż Quietus, całkowicie wycisza ofiarę



Zaklęcie uciszające
Quietus

Zaklęcie ujawniające
Nonpercus

Wymowa: -Nonpercus- zakończone stuknięcie różdżką
Opis: Zaklęcie ujawniające, anulujące skutek zaklęcia zwodzącego. Użycie zaklęcia objawia się cichym trzaskiem, przywodzącym na myśl pęknięcie szkiełka.
Dostępność:uczniowie od VI roku



zaklęcie ukrywające
Mozgassa. Jest zaklęciem całkowicie legalnym. Podczas wymawiania akcent powinien przypaść na drugą sylabę. Nie ma określonego ruchu różdżką, po prostu należy wycelować w kartkę papieru i powiedzieć formułkę. Powoduje ukrycie tekstu na kartce, skórze, czy innej powierzchni, na której coś jest napisane. Dany tekst można odczytać po wypowiedzeniu hasła, które osoba rzucająca zamieściła w zaklęciu (należy je umieścić w miejscu tych trzech kropeczek. Przydatne podczas pisania liścików na lekcjach, lub listów, które nie powinny zostać przeczytane przez nikogo, oprócz odbiorcy. Nie posiada przeciwzaklęcia i potrafi utrzymać się nawet do kilkunastu lat. Może być stosowane niewerbalnie i bezróżdżkowo.



Zaklęcie Upadłego Anioła
Angelo Ali  Zaklęcie Upadłego Anioła - inkantacja: Angelo Ali (wł. anielskie skrzydła). Zaklęcie niezwykle skomplikowane i trudne do wykonania. Najczęściej poznają je czarodzieje, którzy ukończyli szkołę, w nielicznych przypadkach dają sobie z nim radę uczniowie siódmego roku. Osobie, w którą wyceluje się różdżką, po wymówieniu inkantacji wyrastają skrzydła, najczęściej o czarnym umaszczeniu. Wyjątki są wyjątkowo nieliczne, tak, że nie warto o nich wspominać. Ruch różdżką przypomina zarys płomienia: spekuluje się na temat tego, iż jest to wynik zaznajomienia się twórcy zaklęcia ze źródłosłowem słowa Lucyfer. „Niosący światłość” często może kojarzyć się w pewien sposób z ogniem, stąd ten ruch. Skrzydła na plecach zostają do momentu wypowiedzenia przeciwzaklęcia „Finite”. Promień przybiera barwę śnieżnobiałą, wręcz opalizującą.



Zaklęcie uśmiercające, na które nie ma przeciwzaklęcia ani nie da się go zablokować. Jest najgroźniejszym z Zaklęć Niewybaczalnych



zaklęcie uśmiercające
Avada Kedavra


Zaklecie utwardzające
Accerabum
Wymowa: -Accerabum- z akcentem na środkową sylabę, stanowczo i twardo.
Opis: Zaklęcie utwardzające. Zmienia masę plastyczną w jej twardy odpowiednik, przydatne w garncarstwie czy magicznym budownictwie - utwardza zaprawę murarską w kilka sekund. Siła jego działania zależy od koncentracji rzucającego zaklęcie czarodzieja - im większa, tym obiekt twardszy. Działa również na jajka czy ciasto, jednak nie można przesadzić z ilością koncentracji.
Dostępność: uczniowie od V roku



zaklęcie uzdrawiające uszkodzenia ciała np. złamany nos lub skaleczenia
Episkey


zaklęcie wiąże ciało przeciwnika
PETRIFICIUS TOTALUS


Zaklęcie wisielca
Suspexoro-

Wymowa: -Suspexoro- z akcentem na -ex-, jednocześnie lekko unosząc różdżkę w górę, niejako z nagłym poderwaniem
Opis: Celując w przeciwnika wystarczy wypowiedzieć formułę i wykonać poderwanie różdżki w górę, aby trafiona osoba zawisła w powietrzu w pozie wisielca, z niewidzialną pętlą zaciśniętą na szyi. Bardzo nieprzyjemna klątwa, która jednak kończy swoje działanie w chwili opuszczenia różdżki lub rozbrojenia rzucającego.
Dostępność: dorośli




zaklęcie wizualizujące
Tirage – (czyt. tiraż). Jest zaklęciem całkowicie legalnym. Podczas wymawiania akcent powinien przypaść na ostatnią sylabę. Rzucając je nie potrzebujemy różdżki, a kartkę papieru, lub czegoś, na czym chcemy, aby znalazł się obraz. Powoduje przeniesienie obrazu z naszej głowy na powierzchnię płaską. Taki obraz jest magiczne i można rozmawiać ze znajdującymi się na nim. Panoramy, czy widoki wyglądają jak prawdziwe, ponieważ również się ruszają (chodzi o np. przelatujące ptaki, czy ruch fal). Należy je rzucać w pełnym skupieniu, ponieważ najmniejsza dekoncentracja zniekształci obraz. Może pomóc to, że położymy dłoń na kartce, ale niekoniecznie. Utrzymuje się przez setki, czy nawet tysiące lat, a barwy na nim nie blakną. Może być stosowane niewerbalnie



ZAKLĘCIE WYCZAROWUJĄCE POLE OBRONNE
RECORASIS FIATO REBELIA POTERO MAXIMA TOTU TUUM


Zaklęcie wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane
Everte Stati


Zaklęcie wytwarza strumień czyste wody



Zaklęcie wytwarza strumień czystej wody lub innej cieczy tryskający z różdżki



zaklęcie wywołuje w ofierze nieskończone pragnienie, przeciw zaklęcie brzmi Finiten Bibendumemnem, w języku łacińskim
NUNCEST BIBENDUMNEM - zaklęcie wywołuje w ofierze nieskończone pragnienie, przeciw zaklęcie brzmi Finiten Bibendumemnem, w języku łacińskim zaklęcie brzmi mniej więcej "Por Pić".




Zaklęcie wzmacniające tarcze. Wymawia się je zaraz po zaklęciu tarczy
Berden
Wymowa; Berden




zaklęcie z dziedziny zaklęć leczniczych.
Anaisthesis  Zaklęcie Anestezji  - inkantacja: Anaisthesis (gr. An -  bez; + -aisthesis - zmysł) zaklęcie z dziedziny zaklęć leczniczych. Przybiera kolor jasnozielonego promienia, tylko nieco jaśniejszego od Avady, co bywało przyczyną wielu pomyłek: ludzie je rzucający byli brani za zdrajców i morderców. Wyraźna różnica jest po trafieniu. Zaklęcie na początku otacza ciało trafionego aurą, później do niego wnika. Jest to najsilniejsze zaklęcie znieczulające znane społeczności czarodziejskiej. Łagodnie przeprowadza trafionego do stanu, w którym receptory bólowe zostają wyłączone. Wykonywany przy tym ruch różdżką to zarysowanie okręgu i strzepnięcie w kierunku celu.





Zaklęcie zamieniajace chrzaszcza w żuka brzmi
GRINFRUITE

Zaklęcie zamieniajace zapałkę w igłę brzmi :
PINEPA    



Zaklęcie zamieniające pionek w baterię brzmi:
BAPIONO




zaklęcie zamrażające m.in. wodę
Glacius


zaklęcie zamykające drzwi
COOLOPORTUS


zaklęcie zapomnienia
Obliviate



Zaklęcie Zasłony Dymnej
Fomecrusta-

Wymowa: -Fomecrusta-
Opis: Jest to zaklęcie polegające na wystrzeleniu z końca różdżki „pocisku" będącego strumieniem dymu. Choć kolor zasłony zależy od osoby rzucającej zaklęcie, to najczęściej zasłona jest ciemnoszara. Owa chmura nie jest jednak w żaden sposób trująca i odpowiada wyłącznie za pozbawienie innych wglądu w sytuację. Problem polega na tym, że i rzucający zwykle nie jest wstanie przeniknąć wzrokiem tej bariery. Sam dym zaś, początkowo wystrzelony w formie smugi, szybko rozprzestrzenia się wokół toru lotu, wypełniając sporą przestrzeń, najczęściej całego pomieszczenia. Dym ten nie unosi się też ku górze, dlatego ewentualnie użycie poza zabudowaniami również okazuje się pomocne zarówno przy ataku na oślep, jak i ucieczce.
Dostępność: dorośli



Zaszczepienie cech
Velcauda
Wymowa i ruchy różdżką: Układając dokładnie w myślach to co ma robić ów obiekt pod wpływem zaklęcia, należy wycelować w obiekt i wypowiedzieć formułę.
Opis: Zaklęcie zaszczepienia cech. Pozwala na nadawanie obiektom nieożywionym wybranych cech, uznawanych za zwierzęce. Szczekające pióro, gryząca klamka, czy kurtka która ucieka przez cały korytarz miaucząc. Wszystko to w pewnym zakresie jest możliwe, jednak w ograniczeniu do pojedynczych cech.
Dostępność: uczniowie od V roku




Zaklęcie Zatrzymania Czasu
"Contempus" - inaczej. Pochodzi od dwóch łacińskich słów, tempus - czas i confuto - zatrzymać. Wypowiedzenie 'contempus' i machnięcie różdżką we wszystkie strony świata - północ, południe, zachód, wschód, powoduje zatrzymanie czasu na minutę. Zatrzymuje czas i wszystkie osoby w naszym otoczeniu oprócz nas samych. Zaklęcie można zastosować tylko raz w przeciągu kilku dni. Wypowiedzenie go po raz drugi, po zakończeniu działania tego zaklęcia, powoduje, że z różdżki wytryskują fontanny kolorowych iskier zupełnie nieszkodliwe.  



Aresto momentum



zaklęcie zawiązujące
Corrigare (łac. corrigia - sznurowadło i alligare - wiązać) - nie tylko sznurowadła, ale także wszystkie inne możliwe do zawiązania przedmioty ( w tym krawaty). Konieczne jest wycelowanie różdżką w dany przedmiot, lub wypowiedzenie jego nazwy (tego drugiego wariantu często używają matki, nie chcąc, żeby ich pociechy pogubiły zęby podczas biegu); wymowa "Korrigare" Uwaga: Niedokładne wymówienie zaklęcia grozi niedokładnym wykonaniem np: związaniem ze sobą sznurówek różnych butów, zawiązaniem krawata na kokardkę.



Zaklęcie zmieniające tor lotu przedmiotu
Convertat Motum
Wymowa : Konwertat Motum, z naciskiem na pierwszą sylabę drugiego wyrazu
Opis:. Nie dotyczy zaklęć. Odpowiednie zaklęcie do zmiany kierunku lecących ciał stałych.
Dostępność: wszyscy




zaklęcie zmniejszające o połowę przedmiot
VENITASUM - zaklęcie zmniejszające o połowę przedmiot który chcemy zmniejszyć, nie działa na organizmy żywe. "Venitas" to z łacińskiego "marność".




Zaklęcie zmrożenia płomieni
Flaglaxiam
Wymowa: Celując w płomienie wystarczy pomyśleć formułę. Ogień przez sekundę po rzuceniu zaklęcia przybiera błękitną barwę, aby po chwili wrócić do normalnego stanu.
Opis:. Sprawia, że płomienie tracą swoją temperaturę, a jedyne odczucia z nim związane to umiarkowane ciepło i łaskotanie. Zaklęcie wyjątkowo popularne w średniowieczu.
* Może posłużyć jako zaklęcie defensywne.
Dostępność: uczniowie od IV roku



Zaklęcie Znaczenia
Peruvelius

Wymowa: -Peruvelius-, wyobrażając sobie to co ma zostać wypalone.
Opis: Paskudne zaklęcie, szczególnie popularne wśród czarnoksiężników i pradawnych rodów szlacheckich. Polega ono bowiem na wypalaniu słów, symboli, jak i innych tworów na powierzchni różnych przedmiotów i ciał. W przypadku stosowania na istotach żywych, ślad ów jest nieusuwalny. Każda próba usunięcia go, prowadzić do ponownego wypalenia się znaku na wierzch, jakby dopiero co doszło do jego nałożenia. Oczywiście towarzyszy temu sporo bólu, który przypomina przyciśnięcie rozgrzanego do białości metalu. Z czasem znak robi się czarny. Jedna z metod naznaczania skrzatów domowych, dla przypomnienia do kogo należą.
Dostępność: dorośli



Zaklęcie Znaczenia
Wymowa: wyobrażając sobie to co ma zostać wypalone.
Opis: Paskudne zaklęcie, szczególnie popularne wśród czarnoksiężników i pradawnych rodów szlacheckich. Polega ono bowiem na wypalaniu słów, symboli, jak i innych tworów na powierzchni różnych przedmiotów i ciał. W przypadku stosowania na istotach żywych, ślad ów jest nieusuwalny. Każda próba usunięcia go, prowadzić do ponownego wypalenia się znaku na wierzch, jakby dopiero co doszło do jego nałożenia. Oczywiście towarzyszy temu sporo bólu, który przypomina przyciśnięcie rozgrzanego do białości metalu. Z czasem znak robi się czarny. Jedna z metod naznaczania skrzatów domowych, dla przypomnienia do kogo



ZAKLĘCIE ZNIKNIĘCIA

effugere” Delikatnie zataczając kółka różdżką wypowiadamy zaklęcie.


Zaklęcie zwodzące
Inipercus

Wymowa: -Inipercus- zakończone stuknięciem różdżką
Opis: Jedno z najsilniejszych zaklęć zwodzących, przeznaczone do małych i średnich powierzchni. Przedmiot lub osoba na którą zostanie rzucone staje się bardzo trudno dostrzegalna, a wręcz niewidzialna, ponieważ opanowanie tego zaklęcia do perfekcji gwarantuje tak wysoki wskaźnik niewidzialności, że nie da się dostrzec nawet własnej ręki. Zaklęcie znacznie trwalsze i solidniejsze od zaklęcia kameleona. Osoba jest praktycznie nie do zauważenia, nawet podczas poruszania się.
*Ma zastosowania defensywne.
Dostępność: dorośli




ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchów" . Deletrius
    Wymowa: /deletrius/



zaklęcie żłobiące
Defodio



zaklęcie, które czyści różne przedmioty
PURGARE




Zaklęcie, za którego pomocą można kogoś zmylić lub wprowadzić w błąd
Confundus



Zaklęciem Wieży Babel
Verbum. Memoria. Flamma. Sermo peregrinus verbomeflamma.
Zaklęcie Pamięci Języków inaczej znane Formuła: Verbum. Memoria. Flamma. Sermo peregrinus verbomeflamma.
Zaklęcie należy wymawiać głośno i wyraźnie, zaznaczając kolejno każdą sylabę długiej formuły. Przy słowie verbum należy dotknąć różdżką swoich ust, przy słowie memoria skroni, przy słowie flamma zatoczyć różdżką krąg nad głową. Kolejne słowa inkantacji należy wymawiać dotykając końcem różdżki podręczników i słowników do nauki języka, który chce się opanować.
Zaklęcie to pozwala na natychmiastowe przyswojenie sobie całej wiedzy zawartej w słownikach i księgach o danym języku, które zebrało się i których dotknęło się różdżką podczas wypowiadania zaklęcia. Przez około osiemnaście godzin po wypowiedzeniu zaklęcia towarzyszy nam ogromny ból głowy, którego jednak nie można stłumić żadnymi lekami, gdyż może to zakończyć się śpiączką. Po upływie danego czasu ból ustępuje, a wiedza zostaje usystematyzowana i możemy już z niej korzystać. Zaklęcie to jest jednak zakazane, ponieważ w wielu przypadkach po kilku tygodniach od użycia zaklęcia pojawiają się luki w pamięci osoby, która użyła to zaklęcie, osoba taka zapomina swoich danych, zapomina o ważnych faktach ze swojego życia. Nie jest to jednak regułą i istnieje pewna grupa czarodziejów, która wykorzystała to zaklęcie i mimo upływu lat czuje się dobrze, wciąż ów język znając. Nie znalazł się jednak żaden chętny do wykorzystania tego zaklęcia więcej niż jeden raz.



Zaklecie zbędnej depresji
Ozelm [tur. özlem - tęsknota]. Sposób wypowiadania:  długa głoska , wypowiadana bardzo gardłowo, reszta zaklęcia dopowiedziana szybko. Różdżką należy wykonać niezwykle łagodny ruch lekkiego opadania.
Jest to jedno z zaklęć stworzonych przez tureckich czarodziejów. Legenda głosi, że zostało stworzone przez przypadek, gdy jeden z czarodziejów nucił starą ludową pieśń, będąc przepełnionym rozpaczą i tęsknotą za ukochaną, która odeszła bez słowa wytłumaczenia.
Zaklęcie „Ozelm” przez sceptyków nazywane jest „Zaklęciem Zbędnej Depresji”, ponieważ w wyniku jego zastosowania tworzy się wokół czarodzieja mglisty kokon, który wycisza wszelkie głosy z zewnątrz, przy jednoczesnym obniżeniu temperatury wewnątrz kokonu o kilka stopni.  




zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Flagrante



Zamiana człowieka w borsuka
Badgering


Zamiana garści piasku w garść soli
Igilais".  

Zamiana obiektów miejscami
Blandimuto



zamiana przeciwnika na 5 sekund w głaz (zaklęcie arcy-trudne)
Golveranium  
Zamiana rękawiczek w skarpetki
Pirkaulus Dugulus".



zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar
Riddiculus


Zamienia część ciała w dynię.
Melofors



zamienia dywaniki Spongifus w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.
Sponginy,   Spongifus - "Spondżifajf" - zamienia dywaniki Spongifus w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.



Zamienia istotę żywą (ssaka) w karalucha
Demutatio blatte
Wymowa: -Demutatio blatte- z naciskiem na podwójne -T-
Opis. Nie działa na przedmioty. W przypadku nie opanowania zaklęcia w pełni, rzucenie go nie powoduje żadnych zmian na ciele wskazanej osoby. Tzn. nie rosną mu skrzydełka, czy pancerzyk. Po prostu nie dzieje się nic
Dostępność: dorośli



Zamienia podłoże w ruchome piaski, które szybko wciągają wroga pod ziemię.
Deserta
Wymowa: Dezerta z naciskiem na de.
Ruch różdżką: Celować w podłoże przez cały czas trwania zaklęcia.
Opis: Działa genialnie w połączeniem z zaklęciami utwardzającymi lub podpalającymi, gdyż można szybko unieruchomić przeciwnika, wystarczy by był w piasku po kostki... i zaraz będzie miał darmowy prezent w postaci skalnych lub szklanych skarpetek. Słabością zaklęcia jest to, że nie cechuje go szybkość, aby grunt wciągał przeciwnika rzucający musi utrzymać koncentrację czaru i celować różdżką w dane miejsce, w przeciwnym razie zaklęcie zahamuje na etapie, w którym czarodziej przerwie.


Zaklęcie Klepsydry
Arena Animus
Wymowa: -Arena Animus- (z naciskiem na -Ani-)
Opis: Zamienia się przedmiot stały w klepsydrę z tego samego materiału na jaki rzucono zaklęcie i mniej więcej tej samej wielkości.
Dostępność: uczniowie od V roku


zamienia w robaki
Vermiculus - "Wermikulus"


Zaienia istote zywa w ropuche
Bufonis
Wymowa: -Bufonis- z naciskiem na Bu i delikatnie przeciągniętą sylabą -fo-
Opis: Zamienia wskazaną istotę żywą w ropuchę. Nie działa na przedmioty.
Dostępność: uczniowie od VI rokui


Zaklęcie zamieniajace zapałkę w igłę brzmi :

PINEPA 



Zaklęcie zamieniające pionek w baterię brzmi:
BAPIONO


zamienić małego zwierzaka w naczynie
VERA VERTUM – dzięki temu zaklęciu możemy na wodę. Najlepiej nadają się do tego ptaki tropikalne.




zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji
HOMORFICNUM



zamknięcie jakiegoś obiektu lub osoby w świetlistej kuli
Sphaera luxor
Wymowa: jest to zaklęcie niewerbalne
Opis: [Zaklęcie, które w 7 tomie Voldemort rzucił aby chronić Nagini]
Zaklęcie to pozwala na zamknięcie jakiegoś obiektu lub osoby w świetlistej kuli. Kula ta jest półprzeźroczysta i uniemożliwia tak wydostanie się z niej jak i dostanie się do jej wnętrza czegokolwiek. Ten, który rzuca zaklęcie ma pełną kontrolę nad tym co może przeniknąć przez kulę a od czego się ona odbija.
Dostępność: uczniowie od V roku



ZAMRZANIE ZATRZYMYWANIE

ARESTO MOMENTUM









Zamraża przeciwników w wielka kostke lodu Która po pewnum czasie sie rozmrarza. Ale można zyskać troche czasu.
Van Rail


zaklęcie należy zamrażać obiektu w miejscu, ale gdy Umbridge próbuje użyć go na escapee fajerwerków, zamiast wybucha.
Osłupić



zapakowac
Sarcina
Wymowa: -Sarkina- wymawiane z długim dźwięcznym r. Zaklęcie może być łatwo stosowane niewerbalnie.
Opis: Proste i szybkie zaklęcie pozwalające nam zapakować dowolny przedmiot, jeśli tylko leży on swobodnie rozłożonym opakowaniu. Doskonałe do pakowania gwiazdkowych prezentów bez kleju i sznurka. Bardziej pomysłowi mogą to wykorzystać w formie psikusa, gdy ktoś stanie na dywanie lub przy arrasie.
Dostępność: wszyscy



Zaklecie swiatla
LUMOS


zaklęcie zapomnienia
Obliviate



Zaklęcie Zasłony Dymnej
Fomecrusta-

Wymowa: -Fomecrusta-
Opis: Jest to zaklęcie polegające na wystrzeleniu z końca różdżki „pocisku" będącego strumieniem dymu. Choć kolor zasłony zależy od osoby rzucającej zaklęcie, to najczęściej zasłona jest ciemnoszara. Owa chmura nie jest jednak w żaden sposób trująca i odpowiada wyłącznie za pozbawienie innych wglądu w sytuację. Problem polega na tym, że i rzucający zwykle nie jest wstanie przeniknąć wzrokiem tej bariery. Sam dym zaś, początkowo wystrzelony w formie smugi, szybko rozprzestrzenia się wokół toru lotu, wypełniając sporą przestrzeń, najczęściej całego pomieszczenia. Dym ten nie unosi się też ku górze, dlatego ewentualnie użycie poza zabudowaniami również okazuje się pomocne zarówno przy ataku na oślep, jak i ucieczce.
Dostępność: dorośli




" Zaklęcie Zatrzymania Czasu.
Contempus" - Pochodzi od dwóch łacińskich słów, tempus - czas i confuto - zatrzymać. Wypowiedzenie 'contempus' i machnięcie różdżką we wszystkie strony świata - północ, południe, zachód, wschód, powoduje zatrzymanie czasu na minutę. Zatrzymuje czas i wszystkie osoby w naszym otoczeniu oprócz nas samych. Zaklęcie można zastosować tylko raz w przeciągu kilku dni. Wypowiedzenie go po raz drugi, po zakończeniu działania tego zaklęcia, powoduje, że z różdżki wytryskują fontanny kolorowych iskier zupełnie nieszkodliwe.  




Zatrzymywanie tańców
CHOREA DEMOROR (koniec tańców)
Przeciwzaklęcie zaklęcia Tarantallegra, które powoduje zatrzymanie się osoby tańczącej. Wystaczy wskazać na nogi zaczarowanej osoby, aby zielona nić oplotła je i uspokoiła. Słowo jest banalnie proste wystaczy tylko nacisnąć przy wypowiadaniu \'Demoror\'.
Przeciwzaklęcie uspokojenia (bo tak nazywało się ono przed \'ewolucją językową\') zostało użyte po raz pierwszy na pewnym tancerzu (w roku 345 n.e.), który niechcący rzucił na siebie Tarantallegre i musiał czekać ponad trzy miesiące zanim rzucono na niego przeciwzaklęcie. W roku 346 n.e. przeciwzaklęcie to zostało poddane \'ewolucji językowej\' i przyjęło nazwę CHOREA DEMOROR.



zatrzymuje czas lub jakieś zdarzenie
Aresto Momentum



zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. desz padający z dachu.
Meteourok recanto



ZATRZYMYWAC
Comprehendo



zawalenie się drewnianych podłóg, dachów itp.
Deprimo
Formuła: Deprimo



zawiązując
Corrigare (łac. corrigia - sznurowadło i alligare - wiązać) - zaklęcie e nie tylko sznurowadła, ale także wszystkie inne możliwe do zawiązania przedmioty ( w tym krawaty). Konieczne jest wycelowanie różdżką w dany przedmiot, lub wypowiedzenie jego nazwy (tego drugiego wariantu często używają matki, nie chcąc, żeby ich pociechy pogubiły zęby podczas biegu); wymowa "Korrigare" Uwaga: Niedokładne wymówienie zaklęcia grozi niedokładnym wykonaniem np: związaniem ze sobą sznurówek różnych butów, zawiązaniem krawata na kokardkę.


Zbiera sie energie w rękach i kładzie sie je na ziemi i np kamienie wyrywaja sie z ziemi
Dug Haut



złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka
FIDELIUS



ZDMUCHNAC
REVRO NOXUS - najsilniejsze zaklęcie jakie znają czarodzieje, to zaklęcie rzucone np. jeżeli różdżka jest wycelowana w jakiś budynek potrafi go "zdmuchnąć". Zaklęcia tego naucza się tylko w EMAMC w Hofgastein.




Zganienie swiatla
NOX


Zmiana barwy
Ilivie chromo



Zmiana koloru
"Ubbibna" 


Zmiana koloru oczów na niebieski
Jerbe Vandum



Zmiana koloru włosów na błękitny
Karpesjunk



Zmiana odcienia barty
Chromospentis




ZMIANA W ZWIERZE
Animagus Transfiguration




Zmiana powrotem w człowieka
Nonimalus
Wymowa: -Nonimalus- z akcentem na -ni-
Opis: Zmienia animaga z powrotem w człowieka, odwraca także zaklęcia przemieniające w zwierzę. Jest jednak bardzo trudne i w 99% przypadków się nie udaje.
Dostępność:uczniowie od VII roku




Zmienia gitare w  kolczyk
Morfis
Wymowa : -Morfis- z akcentem na -o-
Opis: Zmienia gitarę w kolczyk i na odwrót.
Dostępność: uczniowie od IV roku



Zmienia strune w roze
Rosa Evatio
Wymowa: -Roza Ewatjo- z naciskiem na -za- pomiędzy wyrazami jest długa przerwa.
Opis: Zmienia strunę w piękną czerwoną różę. Zamiana jest odwracalna, pod warunkiem że kwiatek nie został zniszczony, rozdeptany itp.
Dostępność: uczniowie od III roku




Zmienia tor lotu
Convertat Motum
Wymowa : Konwertat Motum, z naciskiem na pierwszą sylabę drugiego wyrazu
Opis: Zaklęcie zmieniające tor lotu przedmiotu. Nie dotyczy zaklęć. Odpowiednie zaklęcie do zmiany kierunku lecących ciał stałych.
Dostępność: wszyscy





Zmniejsza i unieszkodliwia ofiare

Diminuendo




Zmniejsza ugodzoną cześć ciała.
Diminuendo
Formuła: Diminuendo



Zmniejszenie ilości obiektów
Viertelipo/Halbeipo



Zmrozenie plomieni
Flaglaxiam
Wymowa: Celując w płomienie wystarczy pomyśleć formułę. Ogień przez sekundę po rzuceniu zaklęcia przybiera błękitną barwę, aby po chwili wrócić do normalnego stanu.
Opis: Zaklęcie zmrożenia płomieni. Sprawia, że płomienie tracą swoją temperaturę, a jedyne odczucia z nim związane to umiarkowane ciepło i łaskotanie. Zaklęcie wyjątkowo popularne w średniowieczu.
* Może posłużyć jako zaklęcie defensywne.
Dostępność: uczniowie od IV roku




zmusza przedmioty do lewitacji
MOBILARGUS



znajdą znicz w swoich rękach i ich drużyna wygra cały mecz.
Zniczysus damalisjus



Zaklecie znieczulicy
Zaklęcie Anestezji 
Anaisthesis  - inkantacja: Anaisthesis (gr. An -  bez; + -aisthesis - zmysł) zaklęcie z dziedziny zaklęć leczniczych. Przybiera kolor jasnozielonego promienia, tylko nieco jaśniejszego od Avady, co bywało przyczyną wielu pomyłek: ludzie je rzucający byli brani za zdrajców i morderców. Wyraźna różnica jest po trafieniu. Zaklęcie na początku otacza ciało trafionego aurą, później do niego wnika. Jest to najsilniejsze zaklęcie znieczulające znane społeczności czarodziejskiej. Łagodnie przeprowadza trafionego do stanu, w którym receptory bólowe zostają wyłączone. Wykonywany przy tym ruch różdżką to zarysowanie okręgu i strzepnięcie w kierunku celu.


Znikac
"Abeo" - od łacińskiego słowa abeo - znikać. Zaklęcie działające podobnie jak peleryna niewidka. Człowiek, po wypowiedzeniu tego zaklęcia i niezwykle skomplikowanego ruchu różdżką, który został opanowany zaledwie przez garstkę czarodziei. Nie jest to popularnie stosowane zaklęcie, wspomina się o nim na siódmym roku nauki. Nadużywanie tego zaklęcia prowadzi do dematerializacji ciała i powolnego zanikania danych części organizmu, między innymi dlatego nie jest praktykowane w Hogwarcie. Uczy się go na własną odpowiedzialność z własnych źródeł. Niestety, abeo nie trwa wiecznie. Zaklęcie wyczerpuje swoją moc po upływie trzech godzin. Po tak długim pozostaniu pod wpływem zaklęcia przewidywane są skutki uboczne jak zawroty głowy, brak orientacji w terenie i zaburzenia błędnika. Niektóre osoby według ich zeznań odczuwały nawet mdłości.




Znikaj - Migaj
Absce! (pochodzące od 2 os. trybu rozkazującego "abscede" - wyjdź, znikaj; łac.) Zaklęcie potocznie znane jako "". Należy wymówić treść zaklęcia jednocześnie wykonując bardzo krótki ruch różdżką 'góra-dół'. Zaklęcie to jest jedną setną tego, co daje teleportacja. Osoba wymawiająca zaklęcie znika i w tym samym momencie pojawia się co najwyżej półtora metra dalej. Nie można jednak wybrać miejsca, w którym się pojawi - pojawia się zawsze półtora metra przed swoją poprzednią pozycją, dokładnie na linii prostej od niej. Rozszczepienie jest możliwe tylko w wypadku bardzo niewyraźnej wymowy. Zaklęcie nie może być używane jako zaklęcie niewerbalne.


Znikanie kosci
Braciam Emendo



Zaklęcie powodujące zniknięcie obiektu
Vadoculus




Zniszczące
Bombarda Maxima- (wersja wzmocniona).
Bombarda- Zniszczące (zamki w drzwiach, ściany itp.).




zostanie obsypany toną cz arodziejskich przysmaków
Tonusus slodyczusus



związuje
Incarcerous


ZWIĘKSZENIE MOCY OGNIA
ANGORIA


Zaklęcie zwodzące
Inipercus
Wymowa: -Inipercus- zakończone stuknięciem różdżką
Opis: Jedno z najsilniejszych zaklęć zwodzących, przeznaczone do małych i średnich powierzchni. Przedmiot lub osoba na którą zostanie rzucone staje się bardzo trudno dostrzegalna, a wręcz niewidzialna, ponieważ opanowanie tego zaklęcia do perfekcji gwarantuje tak wysoki wskaźnik niewidzialności, że nie da się dostrzec nawet własnej ręki. Zaklęcie znacznie trwalsze i solidniejsze od zaklęcia kameleona. Osoba jest praktycznie nie do zauważenia, nawet podczas poruszania się.
*Ma zastosowania defensywne.
Dostępność: dorośli




żądli
Acusdolor

Brak komentarzy: